kennismaking

7 maart 2017

Hallo, Ik zal eerst mijzelf even voorstellen ik ben Loïs Lampe en ben 19 jaar. En vanaf nu zal ik jullie op de hoogte houden met de vorderingen van de reis/stage maar natuurlijk ook op stage en op reis zelf zal ik jullie op de hoogte houden. Want ik ga namelijk stage lopen voor een half jaar in Suriname voor mijn opleiding Mbo Verpleegkunde! Ik zal vertrekken rond 29-08-2017 en zal ongeveer terug komen rond 24-02-2018. Ik ga 10 weken stage lopen op de Kinder en neonatologie maar ook nog eens 10 weken op de kraam en gynaecologie! Allemaal afdelingen waar ik van droomde maar nooit werkelijkheid zouden worden. Gelukkig kreeg ik een paar weken geleden de fantastische mail van de mijn stage bureau dat ik ga stage lopen op deze interessante afdelingen in het S' lands hospitaal in Paramaribo.

Voor ik zover was heb ik al veel moeten regelen, bijvoorbeeld een goed stagebureau zoeken, goedkeuring van school krijgen, toestemming van mijn moeder maar ook het geld (helaas krijg ik niks vergoed), inentingen, verdieping in het land en cultuur.

Het grootste deel is al geregeld:

• stagebureau
  • Goedkeuring van school
  • Meeste inentingen gehad
  • De mooiste afdelingen die er bestaan
  • Een studio
  • Stagepakket

De laatste maar vooral de belangrijkste dingen ben ik nog aan het regelen.

• Een werkvisum van minimaal 3 maanden
  • Vliegticket (dit doet mijn stagebureau voor mij)
  • Ik kan kans maken op school op een I-Beurs. dit houd in dat ik door een goede activiteit wel 1500 euro kan krijgen om mijn reis te verwezenlijken maar ook zeker de activiteit. Voor deze activiteit heb ik de activiteit bedacht om te bloggen en om een filmpje te maken van mijn 20 weken stage en reis. Ik zal niet alleen mijn stage filmen maar ook zeker de excursies die ik tussen door zal gaan doen. Na dit idee te hebben ingezonden zal ik moeten pitchen. Deze pitch zal op 23 maart plaatsvinden.. (oh wat vindt ik dat erg.. presentaties geven, echt niet mijn ding.)

Ik zal de volgende keer wat meer uitleggen waarom ik graag naar Suriname wil en wat mijn leerpunten zullen zijn.

Ik hoop dat er mensen zullen zijn die mij gaan volgen en dat ik ook tips zal krijgen. Groetjes, Loïs

1. Mieke Muilwijk:
    24 maart 2017
    Ennnn.... het is al weer 24 maart.... Je laat de mensen wel erg in spanning Loïs ;-)